Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Каталог файлів
моніторинг професійної діяльності вчителя
[ Викачати з сервера (441.3 Kb)
]
| 28.10.2014, 11:50 |
Одним із стратегічних завдань, окреслених у Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ століття) є створення умов для формування освіченої творчої особистості громадянина. Одним із головних є завдання виховання нової генерації педагогічних кадрів, розробки комплексу теоретичних і методичних основ щодо забезпечення підготовки педагога до праці. Практика свідчить, що там, де проводиться відповідна робота на діагностичній основі, відбувається зниження педагогічних труднощів щодо самооцінки вчителя та оцінки заступника директора. Тому в практику методичної роботи Великосевастянівського НВК у 2010 – 2011 навчального року введена діагностика професійної діяльності вчителів, яка забезпечить науковий підхід до організації роботи з педагогічними кадрами, виявлення їх професійного розвитку і саморозвитку. Проведення діагностування та самодіагностування педагогічної діяльності спрямоване на оволодіння кожним учителем навичок самоаналізу, самооцінки, що дозволить перевести роботу в режим активного саморегулювання та самокоригування, а також реалізувати одну із функцій методичної роботи стосовно конкретного педагогічного працівника –аналітично оцінювальну, сутність якої полягає передусім у критичному осмисленні існуючої педагогічної практики та особистого професійного досвіду і їх оцінювання. Результати анкетування заслуховувалисяся на педагогічній раді та сіданнях методичних об’єднань, проводилися індивідуальні співбесіди з учителями школи. Діагностування рівня професійної компетентності педагогічних працівників проводилося з метою надання необхідної допомоги педагогічним працівникам у професійному розвитку та врахування результатів організації в процесі системи методичної роботи.
Критерії оцінювання рівня сформованості компетенцій педагога:
• методичні знання;
• наукові знання;
• теоретичні знання (педагогічні, психологічні, професійні);
• технологічні знання (знання і використання педагогічних технологій, конструювання уроків, здатність акумулювати і використовувати позитивний досвід діяльності колег). Прогнозування результатів, корекція, рефлексія власної діяльності тощо);
• моральна культура педагога, етика, естетична, загальна, духовна, методична, фахова, дослідно-творча компетентність, культура праці та професійна етика, загальнопрофесійні уміння і навички (гностичні, конструктивні, комунікативні, організаційні тощо).
Виявлення утруднень педагогічних працівників при організації методичної діяльності (Діаграма 1)
Аналіз анкет дозволив зробити висновок, що 92 % учителів володіють цільовим компонентом методичної діяльності, 89 % - змістовим, 87 % - проектувальним, 96 % - організаційним компонентом, контрольно-оціночним компонентом – 98 % учителів. Слід зробити висновок, що найбільше труднощі у педагогічній діяльності відчувають молоді педагоги, які не мають досвіду методичної роботи.
Діагностика рівня теоретичних і практичних знань, умінь, необхідних в педагогічній діяльності проводилася з метою методичної допомоги учителям – предметникам. За її результатами керівники МО школи спланували роботу творчих груп, Школи молодого учителя, організували взаємовідвідування уроків та відкриті уроки з метою обміну досвідом. (Діаграма 2 – вивчення запитів і потреб учителів школи).
Всі педагоги школи мають відповідний рівень методичної підготовки
(Діаграма 3)
Рівень навчальних досягнень учнів знаходиться у відповідності до рівня кваліфікації вчителів.
Аналіз навчальних досягнень учнів за 2008 – 2011 рр показав, що якісний показник в цілому по школі становить 53,5 %.
Про це засвідчує Діаграма 4.
Проаналізовано рейтинг успішності учнів 3 – 9 класів за 2010 – 2011 навчальний рік. (Діаграма 5)
Педагогічний колектив школи широко застосовує найновітніші досягнення в методиці викладання предметів, здійснює орієнтацію на особистість учня, гуманізацію навчального процесу, співробітництво учителя й учня, виявлення й розкриття природних здібностей учнів, створює умови для формування здорового способу життя учасників навчально-виховного процесу. Педагоги школи намагаються з`ясувати весь комплекс факторів, що порушують розвиток і погіршують здоров`я дитини. Аналіз листків здоров`я, які ведуть вихователі дошкілля, класоводи та класні керівники дозволив зробити висновок про стан здоров`я учнів школи. Діаграма 6
Результати обстежень учнів за 2010 – 2011 н. р.
Всього обстежено 86 учнів
З метою збереження і зміцнення здоров`я учнів та прищеплення навичок здорового способу життя у Великосевастянівському НВК творчою групою учителів початкових класів розроблено систему здоров`язберігаючих технологій, які впроваджено у навчально-виховний процес учнів 1 – 4 класів та дошкільних груп (фізкультхвилинки, релаксаційні вправи,фізкультперерва).
Адміністрацією школи проведено анкетування учнів 5 – 9 класів, учителя фізичної культури, батьків учнів щодо рівня рухової активності як провідної складової формування здорового способу життя.
Результати анкетування означених категорій респондентів дають підстави зробити такі висновки:
• програма з фізичного виховання вчителем оцінена як така, що відповідає вимогам сьогодення щодо формування здорового способу життя;
• основними чинниками, що сприятимуть поліпшенню фізкультурно-оздоровчої роботи в позаурочний час, є покращення матеріально-технічних умов і додаткова оплата роботи вчителя;
• учні усвідомлюють, що дотримання здорового способу життя впливає на фізичний розвиток і стан здоров’я, запобігає виникненню хвороб, а регулярні заняття фізичними вправами та дотримання режиму дня допомагає кращому самопочуттю та сприяє засвоєнню навчального матеріалу;
• учителі й батьки вважають, що оптимальним навантаженням є 3 уроки фізкультури на тиждень, учні – 4 уроки
Діаграма 7.
• спостерігається погіршення стану здоров’я дітей зі збільшенням віку ;
• у дітей недостатньо сформовані навички організації рухової активності після уроків;
• матеріально-технічне забезпечення загальноосвітнього навчального закладу не відповідає вимогам щодо створення належних умов для забезпечення рухової активності школярів;
• батьки не завжди є прикладом для наслідування дітьми ведення здорового та активного способу життя.
Результати моніторингу виявили, що батьки лише в 48 % випадків є порадниками дітей щодо проведення свого дозвілля, решта дітей, за свідченням батьків, проводить вільний час на свій розсуд.
Причинами, що не дозволяють учням організувати оптимальний руховий режим, стали:
• відсутність або недотримання режиму дня – 15%;
• стан здоров’я – 7%;
• недосипання, втома протягом дня – 14%;
• велику увагу приділяють виконанню домашнього завдання – 13%;
• недостатня кількість свіжого повітря – 14%;
• багато часу проводять біля телевізора – 15%;
• заняття справами, не пов’язаних з активними рухами – 16%;
• відмова займатися фізкультурою – 6%.
Викликає занепокоєння стан здоров’я дітей: близько 24% скаржаться на болі та неприємні відчуття у спині та лише 37,9% учнів виконують вправи з метою профілактики або лікування захворювань опорно-рухового апарату.
Діаграма 8. «Скільки годин на тиждень Ваша дитина витрачає на різні фізичні вправи у вільний від шкільних занять час?»
Щоденно займаються фізичними вправами 14% дітей, 38 % зовсім не займаються, 42 % епізодично.
Учнями названо основні, на їхню думку, причини, які заважають організації необхідного для розвитку рухового режиму протягом дня (див. таблицю)
Причини %
Відсутність або недотримання режиму дня 18,7
Стан здоров`я 7,1
Недосипання, втома протягом дня 11,5
Багато часу проводите біля телевізора, комп`ютера 13,2
У вільний час займаєтеся справами, які не пов`язані з активними рухами 16,5
Приділяєте багато часу навчанню 15,4
Моніторинговим дослідженням з’ясовано, як учні ставляться до уроків фізичної культури. Переважній більшості школярів подобається, як проходять уроки фізичної культури ( 88,9% учнів).
|
Категорія: Мої файли | Додав: Oksana
|
Переглядів: 819 | Завантажень: 20
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|