Неділя, 03.08.2025, 21:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Персональний сайт Боровець Оксани Іванівни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 5
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Урок з образотворчого мистецтва на тему “ Спостережна перспектива. Закони п
[ Викачати з сервера (14.5 Kb) ] 27.10.2014, 12:24
Великосевастянівський навчально- виховний комплекс “ Дошкільний навчальний заклад- загальноосвітня школа І-ІІ ступенів” Урок з образотворчого мистецтва на тему “ Спостережна перспектива. Закони перспективи. Зображення інтер`єру своєї оселі”. 6 клас Вчитель О.І.Боровець Предмет: Образотворче мистецтво Клас: 6 Анімалистика. Пейзаж. Тема: Спостережна перспектива. Закони перспективи. Зображення інтер`єру своєї оселі. Мета: ознайомити учнів з перспективою, як наукою про закони зображення предметів, її видами. Вчитись спостерігати просторові явища за методом спостережної перспективи. Дати поняття про інтер`єр та екстер`єр. Закріплювати вміння, застосовувати графічні засоби при створенні умовного простору. Розвивати просторову уяву, вміння поетапної побудови фронтального(кутового) інтер`єру. Виховувати естетичні смаки, творчість, фантазію. Техніка виконання: графічні техніки Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний Форма організації: урок Тип уроку: комбінований Терміни і поняття: спостережна перспектива, лінійна перспектива, точка спостереження, інтер`єр, екстер`єр. Обладнання: простий олівець, кольорові олівці, папір, гумка. Фотографії, репродукції картин, таблиці. План уроку І. Організація класу В світ фантазій в світ мистецтва Ми підем сьогодні знову Фарби, пензлі, акварелі - До уроку все готово. ІІ. Повідомлення теми та мети уроку Сьогодні ми познайомимось із спостережною перспективою і навчимося зображувати інтер`єр оселі. ІІІ. Актуалізація опорних знань – Що таке пейзаж? – Як пейзажі поділяють за тематикою? – Що таке перспектива? – Яких хужожників-пейзажистів ви запам`ятали? IV. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя Якщо ми хочемо поділитися враженнями від побаченого з друзями, ми могли б показати їм фотографії, але інколи це неможливо, і тоді ми можемо замалювати з натури, або по пам`яті місця де бували. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя Щоб створити замальовки треба пам`ятати закони перспективи. Ми вже знаємо, що назва “перспектива” походить від латинського слова perspicere, що в перекладі означає “дивитися наскрізь”. У назві відбивається старовинний спосіб відтворення зображення предметів на прозорій поверхні (скло, тонка прозора тканина), крізь яку предмети розглядалися і на якій фіксувалися всі перспективні скорочення. Якщо підійти до вікна з пензлем, наповненим фарбою, і обвести на склі контури видимих за вікном предметів, то зображення (рисунок), отримане на склі, буде називатися перспективою. Ці досліди з вивчення закономірностей перспективних скорочень у такий спосіб відбилися в одному із визначень живописної картини - “вікно у світ”. Цей простий метод використовували художники вже у XV – XVI ст., коли намагалися теоретично обгрунтувати закони перспективи. Рисування предметів з натури відбивається на основі видимої (спостережної) перспективи. Адже людина бачить речі, дивлячись на них двома очима, тобто бачить предмети одночасно з обох боків. Можна порівняти зображення одного й того самого предмета на фотографії і в дійсності, коли дивимося на нього обома очима. Якщо при цьому примружимо одне око, то те, що ми побачимо, стане більш подібне до зображення на фото. Розгадка проста – фотокамера також “дивиться” на навколишній світ “одним оком”. Проте в основі видимих зображень лежать все ж таки закони лінійної перспективи. Основне правило лінійної перспективи таке: предмети, що мають однакові розміри, але віддалені від спостерігача на різні відстані, будуть зображені на картині неоднаково. Тобто ті, що розміщені ближче, будуть намальовані більшими, ті, що далі, - меншими. Пригадаймо, що лінія горизонту – це уявна лінія, яка розміщується на рівні очей. Зображення змінюється також залежно від розміщення лінії горизонту. Вивчивши всі закони ми на сьогоднішньому уроці навчимося зображувати інтер`єр своєї оселі. Інтер`єр – це внутрішній простір архітектурних споруд або функціонально та естетично облаштоване приміщення будівлі. Знайомство з інтер`єром ми почнемо з першого враження, яке він викликає у глядача. Отже, кожен інтер`єр має власне “обличчя” і притаманний йому естетичний, емоційний настрій. І в цьому вони суттєво відрізняються один від одного : так, інтер`єри житлових будинків зовсім несхожі на приміщення цивільних споруд. Величезні зали старовинного палацу спричинюють у нас одні почуття, сучасні житлові приміщення – інші, адже інтер`єр може розповісти про смаки хазяїна кімнати, підкреслити особливості розміщення і оздоблення меблів, акцентувати увагу на формі вікон та дверей, рисунку паркетної підлоги тощо. Такі деталі являють виключний інтерес для відображення епохи і тих подій, які зображено на тлі даного інтер`єру. Розрізняють два види інтер`єру: – фронтальний інтер`єр (картинна площина паралельна протилежній стінці і потребує для перспективної побудови одну точку сходження); – кутовий інтер`єр (усі стіни інтер`єра розташовано під кутом до картинної площини; для перспективної побудови малюнка потребує двох точок сходження). У жанрі інтер`єра працювали художники різних часів. Завдяки їхнім творам ми знаємо, як виглядали селянські або палацові, житлові чи громадські інтер`єри. Чимало творів реалістичної школи зберегли для нас зображення кімнат відомих письменників, учених, суспільних діячів, передали побут людей різних історичних епох. VI. Практична робота. Слово вчителя Малюнок певного інтер`єру з натури слід починати з пошуку найцікавішого фрагменту та визначення композиції. Зверніть увагу на розташування предметів на першому і другому планах. Доцільно виконати кілька замальовок з різних точок зору та рівня лінії горизонту. Це дасть змогу краще зрозуміти перспективні явища і зобразити свої спостереження. Порядок побудови зображення інтер`єра однаковий для фронтального і кутового положення. Роботу виконуй у такій послідовності: 1. Проведи лінію горизонту відповідно до натури і визнач точку сходження горизонтальних ліній інтер`єра, яка залежить від точки зору. Проведи основні лінії стін, підлоги і стелі. 2. Побудуй предмети першого, другого і дального планів з визначенням місця, яке вони займають на горизонтальній площині підлоги, розміри загальної їх форми, щодо основних розмірів інтер`єра. 3. Перевір правильність побудови всіх предметів та елементів інтер`єра з урахуванням перспективних змін в їхніх розмірах та розташування їх у просторі. 4. Заверши малюнок олівцем, детально промалюй перший план. 5. Почни роботу в техніці “по вологому” із розробленням дальніх планів. Закінчуй в техніці “по сухому”, детально проробляй предмети першого плану. Повторення послідовності виконання роботи. Практична робота учнів. VII. Підсумок уроку. Відповіді на питання. Аналіз і оцінювання завершених учнівських робіт. VIII. Домашнє завдання. Завершити роботу в кольорі. Використана література: 1.Образотворче мистецтво. Рубля Т.Є. 2.Образотворче мистецтво 6 клас. Железняк С.М.-К.:Генеза 2014 р. 3.Образотворче мистецтво 5-6 клас. Антонович Є.А.-К.:Освіта 1998 р. 4.Образотворче мистецтво. Фесенко Л.В. Ранок 2005 р.
Категорія: Мої файли | Додав: Oksana
Переглядів: 1847 | Завантажень: 113 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2025
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz