Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Каталог файлів
Урок з образотворчого мистецтва на тему “ Спостережна перспектива. Закони п
[ Викачати з сервера (14.5 Kb)
]
| 27.10.2014, 12:24 |
Великосевастянівський навчально- виховний комплекс
“ Дошкільний навчальний заклад- загальноосвітня школа І-ІІ ступенів”
Урок
з образотворчого мистецтва
на тему
“ Спостережна перспектива.
Закони перспективи.
Зображення інтер`єру своєї
оселі”.
6 клас
Вчитель О.І.Боровець
Предмет: Образотворче мистецтво
Клас: 6
Анімалистика. Пейзаж.
Тема: Спостережна перспектива. Закони перспективи. Зображення інтер`єру своєї оселі.
Мета: ознайомити учнів з перспективою, як наукою про закони зображення предметів, її видами. Вчитись спостерігати просторові явища за методом спостережної перспективи. Дати поняття про інтер`єр та екстер`єр. Закріплювати вміння, застосовувати графічні засоби при створенні умовного простору. Розвивати просторову уяву, вміння поетапної побудови фронтального(кутового) інтер`єру. Виховувати естетичні смаки, творчість, фантазію.
Техніка виконання: графічні техніки
Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний
Форма організації: урок
Тип уроку: комбінований
Терміни і поняття: спостережна перспектива, лінійна перспектива, точка спостереження, інтер`єр, екстер`єр.
Обладнання: простий олівець, кольорові олівці, папір, гумка. Фотографії, репродукції картин, таблиці.
План уроку
І. Організація класу
В світ фантазій
в світ мистецтва
Ми підем сьогодні знову
Фарби, пензлі, акварелі -
До уроку все готово.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні ми познайомимось із спостережною перспективою і навчимося зображувати інтер`єр оселі.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
– Що таке пейзаж?
– Як пейзажі поділяють за тематикою?
– Що таке перспектива?
– Яких хужожників-пейзажистів ви запам`ятали?
IV. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Якщо ми хочемо поділитися враженнями від побаченого з друзями, ми могли б показати їм фотографії, але інколи це неможливо, і тоді ми можемо замалювати з натури, або по пам`яті місця де бували.
V. Вивчення нового матеріалу
Слово вчителя
Щоб створити замальовки треба пам`ятати закони перспективи. Ми вже знаємо, що назва “перспектива” походить від латинського слова perspicere, що в перекладі означає “дивитися наскрізь”. У назві відбивається старовинний спосіб відтворення зображення предметів на прозорій поверхні (скло, тонка прозора тканина), крізь яку предмети розглядалися і на якій фіксувалися всі перспективні скорочення.
Якщо підійти до вікна з пензлем, наповненим фарбою, і обвести на склі контури видимих за вікном предметів, то зображення (рисунок), отримане на склі, буде називатися перспективою. Ці досліди з вивчення закономірностей перспективних скорочень у такий спосіб відбилися в одному із визначень живописної картини - “вікно у світ”. Цей простий метод використовували художники вже у XV – XVI ст., коли намагалися теоретично обгрунтувати закони перспективи.
Рисування предметів з натури відбивається на основі видимої (спостережної) перспективи. Адже людина бачить речі, дивлячись на них двома очима, тобто бачить предмети одночасно з обох боків. Можна порівняти зображення одного й того самого предмета на фотографії і в дійсності, коли дивимося на нього обома очима. Якщо при цьому примружимо одне око, то те, що ми побачимо, стане більш подібне до зображення на фото. Розгадка проста – фотокамера також “дивиться” на навколишній світ “одним оком”. Проте в основі видимих зображень лежать все ж таки закони лінійної перспективи.
Основне правило лінійної перспективи таке: предмети, що мають однакові розміри, але віддалені від спостерігача на різні відстані, будуть зображені на картині неоднаково. Тобто ті, що розміщені ближче, будуть намальовані більшими, ті, що далі, - меншими.
Пригадаймо, що лінія горизонту – це уявна лінія, яка розміщується на рівні очей. Зображення змінюється також залежно від розміщення лінії горизонту.
Вивчивши всі закони ми на сьогоднішньому уроці навчимося зображувати інтер`єр своєї оселі. Інтер`єр – це внутрішній простір архітектурних споруд або функціонально та естетично облаштоване приміщення будівлі. Знайомство з інтер`єром ми почнемо з першого враження, яке він викликає у глядача. Отже, кожен інтер`єр має власне “обличчя” і притаманний йому естетичний, емоційний настрій. І в цьому вони суттєво відрізняються один від одного : так, інтер`єри житлових будинків зовсім несхожі на приміщення цивільних споруд.
Величезні зали старовинного палацу спричинюють у нас одні почуття, сучасні житлові приміщення – інші, адже інтер`єр може розповісти про смаки хазяїна кімнати, підкреслити особливості розміщення і оздоблення меблів, акцентувати увагу на формі вікон та дверей, рисунку паркетної підлоги тощо. Такі деталі являють виключний інтерес для відображення епохи і тих подій, які зображено на тлі даного інтер`єру.
Розрізняють два види інтер`єру:
– фронтальний інтер`єр (картинна площина паралельна протилежній стінці і потребує для перспективної побудови одну точку сходження);
– кутовий інтер`єр (усі стіни інтер`єра розташовано під кутом до картинної площини; для перспективної побудови малюнка потребує двох точок сходження).
У жанрі інтер`єра працювали художники різних часів. Завдяки їхнім творам ми знаємо, як виглядали селянські або палацові, житлові чи громадські інтер`єри. Чимало творів реалістичної школи зберегли для нас зображення кімнат відомих письменників, учених, суспільних діячів, передали побут людей різних історичних епох.
VI. Практична робота.
Слово вчителя
Малюнок певного інтер`єру з натури слід починати з пошуку найцікавішого фрагменту та визначення композиції. Зверніть увагу на розташування предметів на першому і другому планах. Доцільно виконати кілька замальовок з різних точок зору та рівня лінії горизонту. Це дасть змогу краще зрозуміти перспективні явища і зобразити свої спостереження.
Порядок побудови зображення інтер`єра однаковий для фронтального і кутового положення. Роботу виконуй у такій послідовності:
1. Проведи лінію горизонту відповідно до натури і визнач точку сходження горизонтальних ліній інтер`єра, яка залежить від точки зору. Проведи основні лінії стін, підлоги і стелі.
2. Побудуй предмети першого, другого і дального планів з визначенням місця, яке вони займають на горизонтальній площині підлоги, розміри загальної їх форми, щодо основних розмірів інтер`єра.
3. Перевір правильність побудови всіх предметів та елементів інтер`єра з урахуванням перспективних змін в їхніх розмірах та розташування їх у просторі.
4. Заверши малюнок олівцем, детально промалюй перший план.
5. Почни роботу в техніці “по вологому” із розробленням дальніх планів. Закінчуй в техніці “по сухому”, детально проробляй предмети першого плану.
Повторення послідовності виконання роботи.
Практична робота учнів.
VII. Підсумок уроку.
Відповіді на питання. Аналіз і оцінювання завершених учнівських робіт.
VIII. Домашнє завдання.
Завершити роботу в кольорі.
Використана література:
1.Образотворче мистецтво. Рубля Т.Є.
2.Образотворче мистецтво 6 клас. Железняк С.М.-К.:Генеза 2014 р.
3.Образотворче мистецтво 5-6 клас. Антонович Є.А.-К.:Освіта 1998 р.
4.Образотворче мистецтво. Фесенко Л.В. Ранок 2005 р.
|
Категорія: Мої файли | Додав: Oksana
|
Переглядів: 1847 | Завантажень: 113
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|